luni, 10 martie 2008

Tineretul liberal - furios sau raţional?

După reacţiile avute de sever rotariu şi marius dangă la motivaţia pe baza căreia am lansat poll blog-ul alăturat, mă văd obligat să adaug câteva idei-răspuns la postările făcute de ei.

Pentru dl. Rotariu:

- nu am înţeles de ce vă consideraţi ofensat. Poate pentru că vă închipuiţi că aş fi emis păreri critice la adresa TNL Iaşi. Citiţi mai cu atenţie şi veţi înţelege că, de fapt, în textul incriminat îmi exprim mai degrabă admiraţia faţă de spiritul întreprinzător al teneliştilor din 2004, nu dezacordul faţă de ce au făcut ei. Oricum, critica nu înseamnă ofensă adusă celui criticat, iar cel care critică nu este obligatoriu duşmanul celui vizat - acestea sunt două reguli de aur ale dialogului civilizat.
- o altă regulă de aur este aceea de a nu pune în discuţie buna credinţă a interlocutorului (vezi şi H-R Patapievici, "Despre idei şi blocaje", ed. Humanitas, 2007, pp 88-89) aşa cum implicit faceţi dvs. Cu atât mai mult feriţi-vă să veniţi cu atacuri la persoană.
- gândiţi clar ce aveţi de spus: ori TNL e "singura organizaţie politică de tineret EXISTENTĂ în Iaşi" - cum afirmaţi în al doilea paragraf din comentariul dvs, ori "TNL Iaşi este cea mai puternică organizaţie politică de tineret din Iaşi", deci una printre altele, - cum afirmaţi în următorul paragraf.
- nu puneţi în gura preopinentului ceea ce nu a spus. Eu mă întreb care tânăr liberal ieşean "s-a dovedit a fi cea mai proastă 'investiţie' pe care PNL-ul a făcut-o în ultimii patru ani", dvs. înţelegeţi că "tinerii sunt o proastă investiţie"; eu spun că problemele de imagine ale unor tineri liberali cu funcţii în stat se traduc în probleme de imagine pentru filiala şi partidul care i-a promovat, dvs. înţelegeţi că TNL este "o organizaţiei 'compromiţătoare'".
- furia şi indignarea, ura şi dispreţul faţă de cel care critică nu sunt contra-argumente.


Pentru dl. Dangă

- mulţumesc pentru tonul raţional al răspunsului, din păcate e un lucru aşa rar întâlnit în politica de la noi, încât mi se pare de-a dreptul o chestie extraordinară.
- Tudor Chiuariu şi Radu Prisăcaru, alături de Cristi Adomniţei, au dovedit că tinerii trebuie şi pot să-şi asume responsabilităţi de prim rang în administraţia centrală şi locală, drept pentru care nu există motive de "ruşine" faţă de ei. Dimpotrivă. Pe de altă parte, trebuie acceptată şi ideea că toţi cei trei mai sus amintiţi au probleme de imagine, fapt ce poate însemna probleme de imagine pentru PNL. De asemenea, nu trebuie respinsă din start nici ideea că unul sau doi dintre cei de mai sus aveau nevoie de încă un pic de timp ca să se "coacă" pentru posturile primite.
- o menţiune specială în ceea ce-l priveşte pe Radu Prisăcaru - pe care am avut ocazia să-l văd la treabă în funcţia de prefect - sunt de acord cu tine. Părerea mea este că Prisăcaru a fost cel mai deschis la minte prefect pe care l-a avut Iaşul până acum.
- ceilalţi tineri liberali din administraţia locală (şi nu numai liberali) fac cât pot când trebuie să îşi impună ideile potrivnice sistemului. Pentru aceasta trebuie încurajaţi, dar nu lăudaţi peste măsură pentru că, până la urmă, aceasta le este datoria.

6 comentarii:

DANGA Marius spunea...

Nu pot decat sa spun ca sunt de acord cu raspunsul tau si ca, se pare, avem o viziune comuna din acest punct de vedere. Imi permit, insa, sa pastrez manusa.

Nicu Pahomi spunea...

Ok.

Anonim spunea...

Raspunsul meu pe blog

DANGA Marius spunea...

de unde imensitatea asta de voturi pentru Daniel BOJOR(noi il stim dupa numele de Marius)? Oar il confunda lumea cu un alt Daniel? Oajdea oare?

czavastin spunea...

Dom' Nicu n-am gasit alt loc unde sa-ti aduc la cunostinta despre cel mai tare blog de sport. De aceea am zis sa postez aici (poate citesti..)adresa www.czavastin.blogspot.com - PROBABIL CEL MAI TARE BLOG DE SPORT. Sunt convins ca il vei face cunoscut si prietenilor tai. Salutari din dulcele targ al iesilor.

Anonim spunea...

Domnule Pahomi... personal nu cred că tineretul liberal sau de oricare orientare a scricat ceva. Mara lor vină este că acţionează la comandă şi că nu au forţa de penetrare pentru a media acţiunile şefimilor.
Şi mai mare păcat este că aceşti tineri în formare ne vor reprezenta peste câţiva ani... mentalităţile slugarnice neschimbându-se peste noapte...
Cred că trebuie să lovim "sus" dar să nu pierdem din vedere echilibrul strategic care trebuie asigurat pentru susţinerea tinerilor.